několik ukázek za co si nechají některé ,,odborné firmy" zaplatit

Jeden příklad za všechny.

Zákazník se nechal zlákat super cenou 22.000,- (v té době byla běžná cena cca 28-29.000,-) za montáž do Octavie 1,8 T. Firma měla sice sídlo přes150 km od jeho bydliště, ale to se vyplatí ! Pominu fakt, že pár km najel: odvézt auto 3x150 (dvě auta), přivézt auto 3x150 (dvě auta), garanční prohlídka 2x150, čtyřikrát na seřízení, protože to stále nefungovalo 8x150, celkem 2.400 km !!! Nakonec se rozhodl problém řešit jinde. Černý Petr padl na nás. Problém byl v tom, že auto jelo (jakž takž) ve středních otáčkách, ale na volnoběh zhasínalo, v nízkých škubalo a v zátěži se hltilo. Po otevření kapoty jsem začal litovat, že jsem pánovi slíbil pomoc (to jsem ještě netušil, že to bude vícekrát). Reduktor přidělaný na motoru, bez uzavíracího ventilu s filtrem, trubka uložená na volno (kecám - bylo tam pár bindrů), elektroinstace jak po útoku tlupou kun. Tak se zkusíme zeptat ECU (řídící jednotka) co se jí nelíbí, zde nic, tu nic, kdepak může být? Po několika minutách intenzivního hledání jsem k mému nezkrývanému překvapení musel konstatovat:,,nemůžu najít něco, co tu vůbec není" !!! Celý proces řízení vstřikovačů LPG totiž obstarávala ECU benzínu systémem relátek a odporů. Myšlenka zajímavá, ale pokud by dotyčný ,,odborný montér" měl ponětí o zákonitostech procesu spalování LPG v závislosti na teplotách, tlaku, podtlaku atd. věděl by, že to nemůže ideálně fungovat. Později jsem se setkal, ještě s jednou podobnou montáží stejného původu. Diagnoza tudíž jasná, co s tím? Mimo nádrže a přípojky vše demontovat, dodat chybějící materiál (použitelný byl jen reduktor se zmíněnou přípojkou a nádrží) - ECU LPG s kabeláží a čidly,  uzavírací ventil, kompatibilní vstřikovače a jak jsem později zjistil i multifunkční ventil neboť z něj borec demontoval plovák a přepadovou trubku, čímž ho zničil. Akce za necelých 18.000,- Kč, sakra to jsem ale zloděj, no pán UŠETŘIL...

Posuďte sami v následující fotogalerii:

-

Tato fotogalerie je prázdná.

...aby to nevypadalo, že umím jen kritizovat...

Pokud jde o uchycení nádrže, je nutné vrtat otvory v karoserii pro průchodku a šrouby. Nejenže se šrouby a průchodka upraví na odpovídající délku, hlavně je potřeba provést důkladnou antikorozní ochranu.

-

Tato fotogalerie je prázdná.

To samé platí i pro příchytky vedení, ty by neměly být od sebe vzdálené více než 50 cm, použití bindrů je nepřípustné. Potrubí by navíc mělo být vedeno min 20 cm od zdrojů tepla a tak aby nedošlo k jeho poškození pohyblivými částmi vozidla.

-

Tato fotogalerie je prázdná.

U nádrží pod vozidlem jsou multiventil a šroubení vystaveny působení nečistot, vody a soli. My zmíněné části stříkáme ochranným voskem, pokud je to technicky možné, chráníme šroubení navíc smršťovací bužírkou.

-

Tato fotogalerie je prázdná.

Vosk a smršťovačky používáme i u tankovacích přípojek. Není totiž nad to, když je potřeba z vozidla demontovat nárazník a šroubení je zoxidované a upevňovací šrouby zarezlé. Tam, kde hrozí podobná situace používáme spojovací materiál nerezový, navíc naší ,,vychytávkou" je gumová krytka chránící šroubení přípojky.

-

Tato fotogalerie je prázdná.

a tak dále..., z motorového prostoru, abych neprozradil veškeré naše know how, zmíním aspoň dobře udělanou elektroinstalaci, tzn. poctivé pájení, dobrá izolace a vést tak, aby nepřekáželo případným servisním zásahům. Když totiž přijede vozidlo s nějakým problém montované od nás, nemusím se zdržovat hledáním možné závady v elektrice, neb vím, že ta je OK.

Zde bylo také nutno zasáhnout.

Trubka se otírala o motor, nízkotlaká hadice LPG od reduktoru byla od vybrujícího se motoru téměř prošoupaná, ECU se tam jen tak volně ,,plácala", no a situaci pod autem nemá vůbec smysl komentovat.

před...

Tato fotogalerie je prázdná.

...a potom

Tato fotogalerie je prázdná.